Digital Markedsføring og pensumbøkene mine

Da er det onsdag, og jeg har vært så flink jente denne uken!

I går var jeg oppe tidlig for å studere, og jammen fikk jeg gjort en del også!
Jeg har fire fag jeg skal igjennom før eksamnene begynner i Mai.
Jeg har valgt å starte med Digital Markedsføring, hvor jeg skal igjennom to bøker.

Den ene er Arne Krokans «Den Digitale Økonomien» fra 2010

Denne omhandler det digitale nettsamfunnet, og hvordan samfunnet har endret seg masse de siste årene, til å omhandle sosiale medier, og handling med bits i stedet for vanlige varer.

Ta for eksempel musikk og bøker. Det blir mer og mer vanlig at man kjøper dette elektronisk.
Spørsmålet er hvordan noen kan ta betalt for å egentlig ikke gjøre en jobb. Det er jo egentlig ingen som er involvert i handelen bortsett fra du som kjøper. Sånn når vi ser bort fra forfatter og forlag, samt artister og plateselskaper så klart. Men den jobben må jo gjøres for å skape det du skal kjøpe uansett. Men det er jo ingen som pakker det du skal ha og sender det til deg.

Hvordan blir samfunnet videre fremover ettersom vi sakte med sikkert går over til å ha ting i bits i stedet for i hylla hjemme? Vel.. ryddig og miljøvennlig kanskje?

Jeg skal komme tilbake til dette ved et senere innlegg, da dette faget faktisk skal leveres via blogginnlegg! Så det gleder vi oss til! 🙂

Den andre boken jeg skal igjennom i dette faget er av Jason Fried og David Heinemeier Hansson. Boken heter «ReWork», og sies å skulle forandre måten du jobber på for alltid..

Dette er også New York Times bestselgeren som har blitt en bestselger i både US og UK, og jeg gleder meg faktisk til å lese denne. Det sies at den er lettlest, så jeg er spent på denne.

Når det gjelder å skaffe bøker, har jeg brukt Bokkilden og Platekompaniet.
Når det er sagt så må jeg si at ingen av disse virkelig har imponert meg angående levering.
Bokkilden klarte å få levert det de skulle en ukes tid etter bestilling, altså i slutten av neste uke.
Platekompaniet har fremdeles ikke klart å levere! Så jeg mangler to bøker før jeg har alt på plass.

Jeg har altså lest de første kapitlene i Den Digitale Økonomien, samt sett en forelesning og løst en oppgave, så nå skal jeg begynne å jobbe med innleveringsoppgaven min.

Dere får se den her om ikke så lenge.

Vi snakkes!
Ciao!

Legg gjerne igjen en kommentar :)

